Erasmus

Erasmus Projekat mobilnost Ljubljana

 

5.дан 11.10.2024.
Сарадња између стручних тимова, родитеља и ученика
Анализа напредовања ученика са ДСП
Читање књига уз чај окупља у јутарњим часовима све ученике са заједничким интересовањем и развија љубав према књижевности.

ДСП у пракси професорица социјалне педагогије Клара Медвед је детаљније описала и демонстрирала. Учеснице мобилности су стекле увид и у додатан дидактички материјал и стручну литературу.

Још једном су се учеснице мобилности увериле у синхронизованост стручних тимова присуствујући пријему ученика на почетку дана.

Топла атмосфера и сарадња примећује се и на одморима. Ученици у ходницима имају простор намењен игрању друштвених игара.

Током Дечје недеље ученици су учествовали и у осталим организованим активностима.

У спортском духу Европе, учесницама мобилности уприличен је доживљај разгледања природних лепота Словеније кроз бициклизам.

Негујући квалитетне професионалне и међуљудске односе колектив ОШ “Задоброва” на креативан начин прославља рођендане.

Овим се посета ОШ “ Задоброва” завршава са обостраним жељама за сарадњом и поновним сусретом.

 

4.дан 10.Х 2024.

Мониторинг кроз школске наставне и ваннаставне активности.

“ Са покретом тренирамо мозак “ ( стручно вођен и организован час за децу са потешкоћама у учењу): Час су водиле проф. спец. педагогије Тања Д. Микуландра и професорица физичког васпитања Тина Пајанчић.

Са корацима у транзицији, професионалном оријентацијом и раду са надареном децом ,учеснице мобилности је упознала заменица директора и професорица социјалне педагогије Полона Дебељак.

Савремена ИКТ средства ( З Д пројектор) очигледном применом на часу биологије под вођством професора Бенјамина Павлишића , произвела је одушевљење ученика и учесница мониторинга.

Професорица математике/ технике Тина Погачар је презентовала рад и примену 3Д штампача.

Психолошкиња Сузана Марјановић је пратила часове професорица словеначког језика Луцијане Сомрак и Мирје Гласер.

Професорица географије Наташа Пајић присуствовала је часу професора Вида Кастелица у 8. разреду : Становништво Африке.

Професорица разредне наставе Светлана Цвијан пратила је рад у 3. разреду професорице Матеје Трампуш. У одељењима су праћена и деца са ДСП ( додатном стручном помоћи).

 

3. дан 9.Х 2024.
Мониторинг кроз упознавање културне , историјске и традиционалне баштине Словеније и Љубљане.

Професорица географије и психолошкиња, обишле су са ученицима 9. разреда Музеј у Кобариду посвећен Сошком фронту и 1. светском рату.

У музеју млекарства приказан је процес прављења сира од традициналног до савременог процеса производње.

Професорица разредне наставе са ученицима 3. разреда посетила је

Народну галерију у Љубљани.

Методички приступи неговању културне баштине и развоју културе живљења одушевили су учеснице пројекта.

Примери добре праксе заснивају се на кључним компетенцијама.

 

2. дан 8.Х 2024.
Упознавање са планом организовања рада са ученицима којима је потребна додатна подршка.

Учеснице пројекта су упознате са конкретним корацима у пракси:

Психолошкиња Сузана Марјановић је стекла увид у годишње планове, извештаје и сарадњу, обим послова професорице специјалне педагогије и професорице социјалне педагогије.

Професорица географије , Наташа Пајић, је стекла увид у годишње планове, извештаје и сарадњу, обим послова професора географије Вида Кастелица.

Конкретно примери са часа географије у 9. разреду ОШ , на коме се обрађивала тема “ Становништво Словеније”.

Професорица разредне наставе, Светлана Цвијан, присуствовањем часовима у првом и другом разреду, је упознала конкретне методичке приступе ученицима кроз теме “ Слоговање” и “ Читање дијаграма”.

 

1. дан 7. X 2024.
Упознавање радног окружења ОШ “ Задоброва” у Љубљани, програма наставе и учења.

Учеснице пројекта мобилности:психолошкиња школе Сузана Марјановић, професорица географије Наташа Пајић и професорица разредне наставе Светлана Цвијан првог дана су посетиле школу “ Задоброва”.

Посета је обухватила упознавање са годишњим планом и програмом, распоредом и развојним и европским планом школе што им је преставила помоћница директора Полона Дебељак.

Са радним окружењем у школи, учионицама , начином рада са децом у инклузији, упознала их је професорица специјалне педагогије Тања Добник Микуландра.

Професорица специјалне педагогије Шпела Бенчина је пружила теоријски увид у законе и процедуру пружања додатне стручне помоћи.

 

Erasmus Projekat mobilnost Berlin

5. дан
18.10.2024.
Последњи дан протекао је у изузетно радној атмосфери с обзиром да је задатак био испланирати један или више часова у којима ће бити примењене неке од апликација које су током курса биле презентоване. Након успешно урађених задатака, сви учесницима су уручени сертификати о завршеном курсу. 

 

4. дан
17.10.2024.
На данашњим предавањима упознали смо се са апликацијама које се користе за приповедање (storytelling tools). Апликације омогућавају иновативан приступ настави и применљиве су за више наставних предмета. Осим њих, упознали смо се и са две апликације које се користе претежно у настави учења језика, мада могу да се имплементирају и у друге предмете. У последњем делу наставног дана приступило се изради плана часа. У вечерњим часовима школа домаћин је организовала заједничку вечеру.

 

3. дан
16.10.2024.
Данашњи дан је започет са радионицом о креативности, где су полазници курса имали разне задатке. Након тога се прешло на нове апликације које се користе за уређивање слика и  видео снимака. Полазници курса су прошли кроз низ апликација и задатака. Поред уређивања слика полазници курса су генерисали лого наше школе.
 Последњи део данашњег курса се реализовао ван просторија "Europass Teacher Academy". Полазници су заједно са реализатором курса, Барбаром, обишли интерактивни музеј у Берлину под називом "Futurium". У музеју се налази интерактивна изложба о кључним питањима која се тичу будућности, попут климе, становања, хране и технологије.
2. дан
15.10.2024.
У току првог дела данашњег дана на курсу смо се упознали са савременим и актуелним апликацијама које се могу користити у свакодневном раду у учионици за процесе brainstorming-а и решавања проблема. Неке од апликација представљају sharing-tools за интерактивну наставу у учионици и ван ње.  У другом делу смо кроз практичан рад применили иновативне методе. После подне смо провели у обиласку града који нам је организовала школа чији курс похађамо.

 

1. дан
14.10.2024.
Данашње активности семинара ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom у Берлину трајале су од 14:00 до 18:30. Реализатор семинара, Барбара, је представила град и циљ семинара свим полазницима. Након тога уследило је упознавање полазника курса са реализатором и осталим полазницима. Учесници овог семинара из наше школе су наставница математике Јелена Павић, наставница енглеског Ирина Кресић и наставник физике Марко Томик. Потом су представници школа презентовали град, школу и образовни систем земље из које долазе. У другом делу семинара дискутовало се о вештинама ученика и наставника потребним за 21. век и компетенцијама за целоживотно учење. У сарадњи са колегама из Пољске полазници из наше школе су заједно налазили решења актуелне теме. Полазници су се упознали са првом у низу апликација, Goosechase, које ће моћи да примењују у настави.
(Visited 133 times, 1 visits today)